Bavarian State Opera
The Bayerische Staatsoper is steeped in tradition and ranks among the world’s leading opera houses. Many of the most acclaimed directors, conductors and singers are regular guests in Munich. Mozart premiered his Idomeneo here, and Richard Wagner both Tristan und Isolde and the “special previews” of Das Rheingold and Die Walküre requested by his patron, King Ludwig II.