Gran Teatre del Liceu
Catalonia’s number one opera house, the Gran Teatre del Liceu, is centrally located on Barcelona’s world-famous boulevard Las Ramblas. As one of the world's leading opera houses it regularly attracts the greatest singers, conductors and directors of the day. After a devastating fire in 1994, it reopened in 1999 with a production of Puccini's Turandot.