Finnish National Opera
The Finnish National Opera was founded as the Helsinki Opera House in 1911. It is now home to the Finnish National Opera and Ballet, which premieres at least one new work by a Finnish composer every year. Thanks to television and online streaming the opera house reaches viewers all over Finland – and indeed all over the world.