James Dean
Young, rebellious, and adrift: James Dean chimed with a whole generation in the 1950s when he exploded onto the silver screen. In only three films, he became a cinematic icon before disappearing forever in a tragic car accident at the tender age of 24. 70 years after his death, this documentary pieces together archive footage and interviews to paint a picture of a man who lived fast and died young.