Jukka-Pekka Saraste conducts SibeliusHelsinki Philharmonic Orchestra
It couldn't be more authentic: Sibelius's Symphony No. 5 performed in Helsinki, in the very place where it was first performed. Conducted at the time by the composer himself, it is performed here by the Helsinki Philharmonic Orchestra under Finnish conductor Jukka-Pekka Saraste. A programme also including Rachmaninov's Piano Concerto No. 3 and a composition by Lotta Wennäkoski.