In Conversation with Rodrigo AreiasDirector of 'The Worst Man in London"
In Victorian London, Charles Augustus Howell, a man of mixed Portuguese-English heritage, navigates the elite art circles as John Ruskin’s secretary and a model for Rossetti. Beyond his public persona, Howell secretly engages in blackmail and art forgery, earning him a reputation as one of the city's most duplicitous figures – inspiring Arthur Conan Doyle's characterisation as the worst man in London.