Proserpina
For centuries, art has stylised violence against women - and called it beauty. Proserpina (or Persephone) frees herself from Pluto's grip and leads us through masterpieces from antiquity to the present day: from Roman sarcophagi to Bernini, from Artemisia Gentileschi to Marina Abramović. This journey through art history opens up new perspectives on the representation of sexual violence in art.