Messa da Requiem by Giuseppe VerdiDaniel Harding in Rome
Verdi's Requiem is the most popular of all masses for the dead. Part drama, part despair, part introspection, part redemption, this is the work of a composer well versed in writing for the stage. A papal basilica of fascinating architectural beauty, the Basilica of Saint Paul Outside the Walls is the ideal setting for this piece expressing distress and hope in the face of death's mystery.