The War Diary
An extraordinary document leads Hakob Melkonyan to undertake the journey of a lifetime: After receiving his grandfather’s World War 2 diary, the Armenian filmmaker decides to follow in the footsteps of the Soviet army and discover the reality today in former Soviet territories.
The War Diary is a road movie through four countries: Armenia, Georgia, Russia, and Ukraine. It confronts the traumatic history of the Second World War and thesituation today in these former Soviet republics. Having gained independence after the fall of the USSR, they are now torn apart by numerous conflicts. The War Diary is a very personal quest, but also sheds light on the geopolitical context in countries that once fought side by side.