Luxembourg: small country, big military ambitions
In Luxembourg, the question of war and security in Europe, pushed to the forefront by the Russian invasion of Ukraine, has been a key issue in the debate ahead of the European elections. The governing coalition has announced an unprecedented defence budget for this small, peaceful country. It's keen to be seen to be playing its part in the NATO alliance, of which it is a founding member.