Seun Kuti & Egypt 80Leverkusener Jazztage 2024
Preserving and perpetuating traditions... Seun Kuti, the youngest son of Afrobeat legend Fela Kuti, is keen to preserve- and perpetuate- traditions. He was just 12 when he joined his father's group Egypt 80. Since Fela's death in 1997, Seun has kept the flame of this militant and musical heritage alive by putting it in today's context.