The Man Who Could Not Remain Silent
February 1993: Štrpci, Bosnia. Paramilitaries stop a passenger train and arrest civilians. Of the 500 or so passengers, only one man puts up resistance. This film tells the true story of the man who would not remain silent. Nominated for an Oscar for Best Short Film; 2025.