Croatia: Re-establishing borders
The principle of freedom of movement between member states is enshrined in European Union law, but are border controls making a comeback within the bloc? That seems to be the case, at least in practice, in some parts of the continent. Eight member states have reintroduced border checks, citing an increase in the number of migrants and the threat of terrorism. In Croatia, the issue of security and migration is a major focus of campaigns ahead of the European elections.