Denmark’s skilled labour shortage
Denmark is often held up as a social and economic ideal, a model for other countries, with its dynamic economy and low unemployment. Yet this Scandinavian kingdom is suffering from a serious shortage of skilled labour, making filling certain positions in vital sectors – including healthcare, construction and renewable energies – a hard task.