Andrea the psychologist in CroatiaMigration
Since Croatia joined the Schengen area in 2023, twice as many refugees have entered the country illegally than in the previous year. Reports of police acting violently and pushing asylum seekers back to Europe’s external borders have been published by the media. To curb illegal immigration, Croatia recently introduced joint border controls with Italy and Slovenia.