A fatal earthquake in Turkey, one year later
The worst natural disaster to hit Turkey in modern history left 53,000 dead on February 6, 2023. In the southeast of the country, around 14 million people woke up to a terrifying 7.8 magnitude earthquake that left entire towns destroyed. Still under fire for his poor management of the aftermath, President Erdogan is particularly unpopular in the city of Antakya, where the distribution of aid has suffered an onslaught of setbacks. One year after the tragedy, survivors are still struggling to overcome their trauma.