Afanador - Spanish National Ballet
Fascinated by the body in movement, Ruvén Afanador is also passionate about flamenco – the subject of two books of photography: Mil Besos: One Thousand Kisses in 2009 and Ruvén Afanador: Angel Gitano: The Men of Flamenco in 2014.
Photography, dance and flamenco thus form the backbone of Afanador, which is choreographed by Marcos Morau, directed by Rubén Olmo and masterfully performed by the Ballet Nacional de España. The result is a breathtakingly beautiful show, almost surreal in its radical use of black and white for the sets and costume design.