Why olive oil prices are surging in Greece
Greece is facing a shortage of olive oil. With a poor harvest season and climate change to blame, the world’s third largest olive oil producer is struggling. Coupled with inflation, olive oil prices have now soared as a result. And it’s bad news for Greeks, who’s annual per capital consumption is the highest in the EU.