City Country CultureAng Lee's Taiwan
With his 1994 film Eat Drink Man Woman Ang Lee paid tribute to his native island of Taiwan and its culinary traditions. His hero, Mr Chu, the greatest chef in Taipei, the Taiwanese capital, is a man of few words, for whom cooking is the only way to communicate with the younger generation.