Once Upon a Time... Cairo Conspiracy
A Sunni Islam film noir set in the bustling city of Cairo. That is what Swedish director Tarek Saleh set out to make in his film Cairo Confidential (2022). The political thriller, inspired by a true story and starring Fares Fares and Tawfeek Barhom, was complicated by the fact that the director is persona non grata in Egypt, his father’s country. A look back at the making of an acclaimed film.