Don't Tell Me the Boy Was Mad
In 1980s Paris, Aram, a young Armenian, targets the Turkish ambassador, inadvertently injuring cyclist Gilles Tessier. Fleeing to Beirut, Aram joins the Armenian Liberation Army, grappling with the violence he's caused. Meanwhile, Gilles contemplates forgiveness after Aram’s mother pleads for understanding. Ultimately, Aram seeks out Gilles, hoping to transform his act of violence into a plea for peace and recognition.