How Italy is combatting 'greedflation'
For a long time, prices of goods in Verona were well above the national Italian average. Against a backdrop of inflation, the city has started displaying the fluctuation of food prices from month to month. It’s a way to combat ‘greedflation’, where industries ride on the wave of high prices to increase their profit margins. Since then, prices in Verona have fallen.