A European Cultural SagaFrom Paris to St Petersburg
A 19th century love triangle from Paris to St Petersburg: the French opera singer Pauline Viardot, her publicist husband Louis and the Russian writer Ivan Turgenev. The 19th century Europe they lived through was cosmopolitan and humanist and forged the modern continent we know today.