An Erasmus programme in rural Spain to help combat depopulation
In a bid to combat rural depopulation, the Spanish government has launched a countryside Erasmus programme. Instead of spending a year abroad in a European city, students can opt for a paid work placement in a small rural village. It’s a win-win situation for both participants and local residents.