Asylum seekers face Ireland’s housing crisis
The housing crisis in Ireland has been a burning political issue since 2008. With a shortage of 250,000 homes for a country of just over 5 million inhabitants, the market has become saturated. And as the country’s population continues to grow each year with the arrival of new asylum seekers, tensions are rising.