Arvo Pärt: Symphony No3Finnish Radio Symphony Orchestra
Born in Estonia in 1935, Arvo Pärt composed his Symphony No. 3 while in the throes of a creative crisis. To free himself from what he saw as the impetuous Western avant-garde while also escaping Soviet regime censorship, he turned to the music of the Middle Ages and immersed himself in Gregorian chant and pre-Renaissance vocal polyphony.