Watch Conrad Tao Klavier-Festival Ruhr 2024 96 min Watch the programme
Felix Mendelssohn (1809-1847) was deeply rooted in German Romanticism, appreciating those fairy tales and myths inhabited by the vision of untamed nature. His concert overture La Belle Mélusine was inspired by the medieval fairy character Mélusine. This half-princess, half-serpent marries a knight but forbids him from trying to see her in her true form.