The Pearl ThroneCameroon's Cultural Heritage in German Museums
Germany holds the largest collection of Cameroonian cultural objects in the world in its Ethnological museums. One important piece is 'Mandu Yenu' the Royal Throne of Bamum, a striking work adorned with glass beads and cowrie shells, also known as the Pearl Throne. What should be done with this masterwork and other pieces overshadowed by their colonial heritage?