Eastern Europe: The New GenerationWhere is Home? Romania and Bulgaria
It was only when Dora left Bulgaria that the young architect realised that the immense communist monument at Busludja was a national treasure worth protecting. Emanuel and Andreea, on the other hand, never wanted to leave their native Romania. Unlike many young people of their generation, they did not go abroad, but left the big city to live a rural life.