Finnish Radio Symphony OrchestraIndependence Day Concert
Shortly after the Russian Revolution, Finland declared its independence on 6 December 1917. Every year on this National Day, the Finnish Radio Symphony Orchestra traditionally gives its annual Independence Day concert. The 2023 lineup festures star violinist Pekka Kuusisto playing a selection of great Finnish composers: Magnus Lindberg, Esa-Pekka Salonen and, of course, Jean Sibelius.