Ukraine - A battle for history
From the instrumentalisation of historical narratives to the re-appropriation of national history, the war in Ukraine is also a war of histories. The conflict between two radically opposing visions goes back several centuries. This documentary reviews the key moments in Ukrainian historiography and analyses the seeds of one of the bloodiest wars in Europe since 1945.