Altın Gün, Emile Londonien and KutuJourneys through Music
Altın Gün is the incredible story of six Dutch enthusiasts of Turkish rock from the 60s and 70s. A journey through time and space that has been taking the world by storm since 2016. It's hard to resist their electrifying oriental vibes! The band is back to showcase their album released in March 2023: Aşk.
Behind the pseudonym Emile Londonien are three jazz-loving musicians from Strasbourg, all members of the Omezis collective. For their performance at Cabaret Sauvage, the trio invites Haitian-Canadian saxophonist Jowee Omicil and two singers to immerse us in the depths of Legacy, their debut album.
Kutu is also a boundary-crossing project, tracing its path between France and Ethiopia. Kutu revolves around violinist and violist Théo Ceccaldi and singer Hewan Gebrewold, along with three additional musicians. Their collaboration gives birth to cosmic music compiled in their first album, Guramayle.