The Hu
They insist they are not Viking Metal, but Swedish melodic death metallers Amon Amarth do sing about vikings. They also sing about Norse mythology, and take their name from the Elvish word for Mount Doom in Tolkien's fantasy books. Make up your own mind as they maraud the stage at Hellfest.