History: From Scandal to ClassicElsa Morante and her Famous Novel
In 1974, Italian writer Elsa Morante published her novel ‘History’ a bestseller which was also hugely controversial. The story following a widowed teacher Ida and her two sons during the Second World War struck a chord with the Italian public and provoked fierce criticism.