The Meaning of Life: Edna O’BrienThe Sculptor Eduardo ChillidaPoetry and Construction
He was a promising young football player before an injury ended his dream. Nobody suspected that the goalkeeper from San Sebastián would become one of the greatest sculptors of the 20th century. To mark the 100th birthday of Eduardo Chillida, this documentary explores the artist’s work which interrogated the natural elements and the horizon.