Young Euro Classic 2023Youth Symphony Orchestra of Ukraine
As well as a breeding ground for talent, the Youth Symphony Orchestra of Ukraine also strives to support young artists and restore their confidence in the future through the "Music for the Future" evacuation program in collaboration with the Slovenian Youth Orchestra. This year at the Young Euro Classic they are performing a work for flute and orchestra by the Ukrainian composer Bohdana Frolyak, and Beethoven's Fifth.