Qatargate - Corruption in the EU
In 2022, a corruption scandal shook Brussels and the European Parliament. At the centre of it was Eva Kaili, Vice-President of the European Parliament. It was about political influence, corruption, and suitcases full of cash. When “Qatargate” broke in December 2022 it shocked Europe. Current and former MEPs were arrested and questioned as a major corruption scandal emerged. Could Morocco and Qatar really be buying off EU politicians and influencing European legislation?