Private jets, public problem
In the face of the climate crisis, private jets are a travel solution that serves the few and yet affects the many. And yet, order books are full as these jets become increasingly popular, including in Belgium. This investigation delves into this exclusive world, where the watchwords are comfort, speed and discretion. What are the most popular destinations? What’s the impact on the environment, and what are the safety risks?