Square Artist: Sibel KekilliForever chemicals, guilty silence
PFAS are toxic substances known as “forever chemicals” because they do not break down in nature. They’re associated with higher risks of cancer and a weakened immune system. Forever chemicals have contaminated soil, eggs and drinking water in several European regions, including Wallonia, in Belgium – sometimes in cases long known to the authorities, who chose to remain silent.