Gaetano Donizetti: Bastarda (6/6)Queen of Farce
Betrayal has many faces, yet the punishment for the culprits is always the same. Despite her decline, Elisabeth remains the centre of the world until the end. And that world is a stage. This unique opera series retraces the life of the Virgin Queen to the melodies of Gaetano Donizetti. Episode 6: Queen of Farce...
... in which loneliness takes hold of Elizabeth’s heart and it becomes increasingly clear that her situation is hopeless. Although she decides to punish her favourite Robert Devereux by sending him to the scaffold for treason, the young man’s death is a fatal blow. As despair and madness gradually take hold of the Queen, the stage empties around her and the game will soon be up. But Elizabeth faces her demons in a final confrontation as she addresses her audience one last time...