At the heart of the concert is Haydn's Seven Last Words of Christ on the Cross. Vladimir Jurowski also conducts the premiere of six short orchestral pieces, all by composers from countries that are currently experiencing violence and oppression, such as Ukraine, Belarus and Iran.