Harry Gruyaert - Photographer
Harry Gruyaert left his strict Catholic upbringing in Flanders to become a photographer, leaving behind his grey religious childhood for a life of colour. Broadening his horizons with travel, Gruyaert became a pioneer of colour photography. His life is one of a restless vagabond, an image-obsessive and a timid voyeur who captured his time in his own unique way.