City Country CultureKen Loach's Scotland
Ken Loach films are hard-hitting. Economic misery jumps out at us from the screen, and the tone is often raw. The cinematography mimics that of a documentary, and humour the only source of relief. The Angels' Share transports viewers to Glasgow. With what appears to be a common thug as the main hero, the film reveals the dark side of the city, but also the secret world of Scotch whisky.