The Femme Fatale in ArtCity Country CultureThe Highlands of the Outlander Saga
Writer Diana Gabaldon harnessed the magic of the Highlands to bring her story to life. The Outlander series is part romance, part historical epic and part fantasy. The heroine, an English nurse during the Second World War, is transported two hundred years into the past, in the midst of the struggle for Scottish independence. She falls in love with a Highlander.