Hamas's strategy of power through chaos
Hamas’s October 7 attack on Israel was unprecedented, both in terms of its violence and scale. The terrorist group had carried out suicide bombings in the 1990s and 2000s, but the recent attacks demonstrated a new level of sophistication, both in terms of weaponry and strategy. Let’s take a closer look at how the group’s military strategy has evolved over the years.