Niger. The Aftermath of the Coup
On July 26, soldiers belonging to the presidential guard took power in Niger. The Nigerien head of state Mohamed Bazoum was overthrown and the commander of the elite unit, General Abdourahamane Tiani, appointed himself the new ruler. While the military junta is stirring up sentiment against France, what happens next in Niger?