Is Norway a War Profiteer?
Norway's record profits last year were mainly due to global oil and gas prices, and some European countries have accused it of getting rich on the back of the war and asked it to lower its prices. But on closer examination, Norway has, above all, been able to respond to a sudden demand from European countries to do without Russian gas and oil.