City Country CultureMoscow-Petushki
Moscow to the End of the Line, the novel by Venedict Erofeiev, is emblematic of the Brezhnev years. It was a time when Russians indulged in drunkenness to forget the hideous hypocrisy of the Soviet system. Written in 1969, the novel tells the journey of a lyrical drunk on a train. Both funny and tragic, it is considered a masterpiece.