ARTE Europe WeeklyAre Serbia’s student protests a tipping point?
Thousands of people have taken to the streets in Serbia’s biggest-ever protest movement, after a deadly roof collapse at a train station in Novi Sad in November. Since then, rallies calling for accountability and an end to corruption have spread across the whole country. Populist leader Aleksandar Vučić is still gripping onto power, but could the revolt end his political career? It’s a decisive moment that may indicate whether the country’s future will lean towards Russia or the EU.