ARTE Europe WeeklyIs the EU powerless to stop Elon Musk’s influence?
The billionaire recently revived a scandal on grooming gangs in the UK, using his social media X to amplify disinformation. He also hosted an online conversation with the far-right leader of Germany’s AfD Alice Weidel and is discussing a deal with the Italian government to use his Starlink services. What can the EU do to counter Musk’s efforts to influence European politics?